Tälle kesäähän ei ole yhdistyksen paimennustaipparia naudoilla lainkaan, mutta nämä oma-aloitteiset göötti-ihmiset ja kasvatinomistajat keksivät kyllä paimennushommia :). Hans kävi Maikun kanssa toistamiseen tuolla lammaspaikassa paimentamassa ja hienosti oli hoitanut homman taas.

Kuva Anne Rautio-Visuri

Hans%20lampailla%2031.8.19%20Anne%20Raut

Ja sitten meidän Bellan veli Ässä...  muutaman vuoden tauon jälkeen Maana ja Ässä kävivät kehässä, Riihimäen KV-näyttelyssä, ja Ässä oli hienosti VSP-veteraani. Tuomari Irina Poletaeva ei ollut antanut SA:ta, mutta silti hienosti pitkän tauon jälkeen!! Onnea ja kiitos, Maana <3

Ässä on tässä kuvassa niin järkyttävästi Rouva Koon näköinen, että ei mitään rajaa. Bella taas ei ole oikeastaan yhtään äitinsä näköinen.

ss%C3%A4%201.9.2019%20Riihim%C3%A4ki.jpgss%C3%A4%201.9.2019%20Riihim%C3%A4ki%20b

Kävinpä tässä viikonloppuna tekemässä kehishommiakin. Labradorinnoutajien erikoisnäyttely pidettiin Oulussa ja kirjoitin italialaiselle tuomarille Sergio Scarpellinille. Olipa ihanaa, kun sai kirjoittaa omalla läppärillä arvostelut suoraan nettiin.

Kuva Ritu Kahlos

69901631_10219623065673909_8771312508314

Ja sitten yksi pikku juttu liittyen tähän mun kehäsihteerityöskentelyyn. Minä EN työskentele koskaan gööttikehässä, en vaikka siellä ei olisikaan omia kasvatteja. Minä EN työskentele tuomareilla, jotka arvostelevat myös joskus gööttejä, jos se vain on vältettävissä. Koska kirjoitan suomen lisäksi ruotsia ja englantia, tämä välillä aiheuttaa vähän ponnisteluja, mutta toistaiseksi on mennyt ihan hyvin järjestelyt. Minä EN käytä koiriani tuomareilla, joiden kehässä olen työskennellyt, ellei tuomari sitten ole saanut gööttioikeuksia niin paljon sen jälkeen kun olen kehässä ollut hommissa, että voidaan olettaa, että hän ei minua muista. En usko, että tuomarit muistavat satunnaista kehistä vuosien kuluttua. Joten, sinä kateellinen ja pahantahtoinen toope, jonka mielestä minun koirani pärjäävät näyttelyissä vain sen takia, että olen kehäsihteeri, voit lopettaa. Tai mennä kehäsihteerikurssille ja kokeilla, paljonko se sinun koiriesi "menestystä" muuttaa. Ja tuskin tämäkään tuomari ihan äkkiä on Suomessa - tai missään muuallakaan - arvostelemassa gööttejä, joten ihan hyvillä mielin olin hänen kehässään töissä!