Jalat ehkä jotenkin alkaa koskettaa maan pintaa jos oikeen pinnistelee.....

Tässä seisoo

Karkki K. Kaunokainen, KANS FIN N EST MVA

(kuvat Tanja T., kiitoksia taas!!)

Lähdimme siis torstai-iltana Oulusta ennen klo 21 illalla Tanjan ja Ricon kanssa ajamaan Vaasaa kohti. Yöllä 2.30 lähti King Toursin bussi sitten Helsinkiin ja Tallinnan laivaan (vähän keikutti, mutta onneksi ei ollut kovaa merenkäyntiä...). Vaasan jälkeen otimme porukkaa kyytiin Tampereelta ja Helsingistä. Perjantaina illalla saavuimme Tarttoon, jossa yövyimme hotelli Dorpatissa (voi suositella!!). Lauantai-aamuna 8 aikaan bussi vei meidät näyttelypaikalle, gööttien arvostelu oli heti ensimmäisenä kehässä 9.30. Ricon ja Karkin lisäksi kehään tulivat Tulikäpälän Neiti Salama (junnu) ja Skogsbygdens Disa Illmarig (valio). Tanskalainen tuomari oli tarkka ja ropeloi koiraa pöydällä varsin pitkään ja perusteellisesti (mielestäni melkein kovakouraisesti....). Lisäksi hän arvosteli myös liikkeitä pitkään.

Karkki oli sitten paras narttu ja ROP ja sai Eestin sertin ja sen cacibin, joka vielä puuttui KANS MVA -tittelistä. Vähänkö olen onnellinen!! Ryhmäkehiinkin jäätiin ja tuomarina meillä oli Norjasta tuttu Leif Lehmann Jörgensen, mutta siellä ei sitten pärjätty. Mutta ei kyllä haitannut ollenkaan :). Ja olihan se hienoa käydä siellä isossa kehässä pyörähtämässä :)

Tässä palkinnot. Tuo Eestin sertiruusuke on tosi kaunis.

Onneksi olkoon tätäkin kautta Ricolle VSPstä ja Eestin valionarvosta ja Millalle Helgan junnusertistä ja ROP-junnutittelistä!

Kuohuviinit korkattiin ja syötiin hyvin illalla :). Sunnuntaina lähdimme näyttelypaikalle Tanjan kanssa vasta iltapäivällä, aamupäivällä otettiin rennosti...

Näyttelyssä oli jo ehtinyt tapahtua mukavia kun ehdimme paikalle. Whippet-tuttumme Hilla oli tullut Eestin valioksi ja Honda saanut junnusertin ja ollut ROP-junnu. Onnea kovasti Merjalle hienosti menneestä Eestin reissusta!!

Tässä bussimatkalla Rico ja Karkki

Ja Merja ja Tanja, jotka tässä vastaheränneinä Tampereella :). Kiitoksia molemmille hauskasta matkaseurasta!!

Sunnuntai-iltana ajoimme Tallinnaan, jossa yövyimme Susi-hotellissa. Maanantai-aamuna sattui vielä hauska juttu. Olin 5 jälkeen aamulla ulkoiluttamassa Karkkia hotellin vieressä nurmikentällä. Kentän reunassa jalkakäytävällä näin lintuja, jotka liikkuivat samalla lailla kuin peltopyyt rivissä... Ajattelin siinä itsekseni, että mitkään muut linnut ei liiku tuolla lailla, mutta eihän täällä keskellä Tallinnaa nyt mitään peltopyitä voi olla.... Karkin kanssa sitten seurattiin kuitenkin lylleröitä ja huoltoaseman pihan valoissa lajimääritys vahvistui. Kyllä vain!! Peltopyyparvi, emot ja 9 nuorta!! Hieno päätös Eestin reissulle, kerta kaikkiaan :)

Kotona voitiin sitten todeta, että oma sohva kullan kallis...

Maikkuli mietti sohvan vieressä, että miksiköhän toi systeri on noin tylsä tyyppi....  ei siitä ollut leikkikaveriksi ja paremman puutteessa MP sitten amputoi pehmosorsalta räpylät...

Nyt sitten latautumaan seuraavia koitoksia varten... Karkin pitäisi esiintyä vielä pari kertaa ulkomailla tämän vuoden puolella. Ja onhan noita kotimaisiakin näytelmiä vielä luvassa siskoksille....