Reissattiinpa sitten vapun aika Ruotsin puolella......

Viime tiistaina Susanna nakkasi meidät aamulla rautatieasemalle ja lähdin koirien kanssa junalla Turkuun. Käväistiin mutka Raisiossa Sarin luona ja koirat pääsivät juoksemaan Kumman ja Inkun kanssa ennen autoon pakkaamista. Matkaan lähti 7 ihmistä (Oili, Sari, Mikko, Eeva, Aino, Emilia ja mää) ja 8 gööttiä. Eli Bessi, Andy, K-tytöt Kaisa, Kumma ja Karkki ja M-mukulat Matti ja Maija. Lisäksi "vääränvärinen sukulaistyttö" Hedda.

Iltalaivalla yli Tukholmaan ja sitten aamulla huristeltiin kohti Lidhultia ja erkkaria eteläiseen Ruotsiin. Majoituimme kahteen mökkiin läheiselle leirintäalueelle. On kyllä ihme vehkeitä nuo navigaattorit.... niin löytyi tuokin paikka, vaikka se oli jossakin ihan lähestulkoon keskellä mettää ja eimitään. Hieno paikka kyllä, järven rannalla. Metsäteitä ajellessa nähtiin hirviä, metsäkauriita, kurkia ja hanhia pelloilla ja jopa yksi koppelo. Kontiaisen (heh heh) kekoja nähtiin myös!!

Illalla vierailimme porukalla Stenrikas-kennelissä, jossa meidät otti vastaan talon 14 gööttiä!!! Meno oli melkoista :). Oli papparaista ja äitikoiraa ja lapsenlapsia ja serkkuja ja ja ja..... Sarin kanssa suunnittelimme kidnappausta, 12 viikkoinen pikkuneiti Kicki oli todella valloittava!

Näyttelypaikkana oli urheilualueen nurmikenttä ja tuomarina ruotsalainen Eva Nielsen (kaikki kuvat on Oilin ottamia, kiitos kuvista!!!!).

Tänä vuonna ei onneksi satanut koko päivää, niin kuin viime vuonna, mutta aika viileää oli. Kateellisena lueskelimme viestejä Suomesta, jossa ihmiset kuljeskelivat kesävaatteissa. Toisaalta, eipä ollut koirilla liian kuuma, mikä tietysti oli hyvä juttu. Päivän ainoa vesikuuro osui avoimen luokan narttujen palkintojenjaon kohdalle, tietysti.... Karkki oli 5 eli varakoira (17 avo-nartusta!). Se sai kyllä CK:n ja tosi hienon arvostelun, mutta yllätys yllätys taas oli kuono-osa liian kevyt :). Arvostelussa lukee mm. loistelias seistessään ja laadukas narttu.

Parasta kuitenkin oli se, että Karkin sisko Kumma oli pn4 ja sai sertin ja tuli Ruotsin muotovalioksi!! Valtaisat onnittelut Sarille ja Kummalle!!!!! Kuvassa siskot odottamassa kilpailuluokan alkamista.... Ollaan kuulemma Karkin kanssa kuvassa just saman näköisiä nirppanokkia.....

Junnuluokat meni putkeen. Matti oli jun1 ja sai CK:n ja Maija oli jun2 (9 junnunartusta) ja sai kans CK:n. Maija esiintyi todella hienosti ja olen siihen aivan älyttömän tyytyväinen.

Myös Andy, Hedda ja Kaisa sijoittuivat luokissaan. Illalla oltiin vielä porukalla nauttimassa Eva-Majn vieraanvaraisuudesta. Mikäs siellä oli ollessa, mukavaa seuraa, hyvää ruokaa ja gööttejä läjäpäin jaloissa..... :)

Perjantaina ajettiin sitten takaisin Tukholmaan ja matkustettiin yön yli Turkuun. Aamulla hyppäsin koirien kanssa Turussa junaan ja iltapäivällä oltiin kesäisessä Oulussa. Karkki ja Maija pääsivät vielä illalla metsään peuhaamaan Otso-sedän kanssa.

Kiitoksia Sarille, Oilille, Mikolle ja tytöille mukavasta matkaseurasta!! Mikon porukalle kiitoksia meidän flikkojen turvallisesta kyydityksestä mennen tullen :). Mikolle kiitoksia myös Maijan esittämisestä pn-kehässä!

Muuten Ruotsin reissulla AJOIN EKAA KERTAA ELÄMÄSSÄNI AUTOA!! Ja olin niin kauhuissani, etten ole ikinä ollut........

Sunnuntaipäivä vierähti sitten agilitykisoissa töissä. Ja sunnuntaina saimme myös lisää juhlimisen aihetta. Viitasaaren ryhmänäyttelyssä Marja Talvitie teki Otsosta Suomen Muotovalion!!! Onnea Susanna ja Otso!! Kuohari odottaa kylmässä!!

Kuvassa Maija ja Otso tekemässä sitä mitä ne yleensä tekee lenkillä koko ajan.....
(kuva Susanna).

Väsyneenä laivan hytissä koirien touhuja seuratessa kehiteltiin hurjia juttuja... ei ne nyt tunnu yhtään niin hauskoilta, mutta nauratti kovasti sopivassa mielentilassa :)

Gööttiperheen kaamea kesälomareissu

Olipa kerran gööttiperhe, joka päätti lähteä Ruotsiin lomareissulle. Mukaan lähtivät äiti ja isä ja niiden latuskapäiset lapset; 3 vanhempaa tytärtä sekä 2 nuorempaa sisarusta. Lisäksi mukaan otettiin omituisen värinen sukulaistyttö.

Matkustettiin junalla, autolla ja laivalla ja yövyttiin joko laivan hytissä tai sitten mökissä. Perhe oli varsin touhukasta ja iloista ja nuoremmat leikkivätkin paljon keskenään. Reissussa vaan alkoi tapahtua ihmeitä....
Ensin alkoi äitikoira juoda. Se joi itsensä aivan tolkuttomaan kuntoon ja loppujen lopuksi se piti sulkea putkaan. Se makasi siellä sitten täysin pois tästä maailmasta ja kuorsasi niin äänekkäästi, että tuntui siltä että häkissä on vähintäänkin kokonainen puliremmi. Isäkoiraakin alkoi lomatunnelma viedä mennessään... Se ei juonut, mutta sen "itävaltalaispiirteet" nousivat pintaan ja sen oli varsin vaikeaa pitää tassujaan/kuonoaan erossa tyttäristään. Varsinkin nuorimmainen tyttäristä joutui istumaan pehva tiukasti lattiassa suurimman osan aikaa. Omituisen värinen ja muutenkin vähän "kuka ei kuulu joukkoon" -syndroomasta kärsinyt sukulaistyttö muutti naapuriin, jossa sen seurana oli kotoa pois muuttanut aikamiespoika..... No höh, en nyt muista enää kaikkea, mille me hirnuttiin.... Sari ja Oili, täydentäkää!!